Aquests criteris s'han d'entendre com a orientacions generals que convé aplicar tenint en compte les especificitats de cada cas.
1. Adreces
Escrivim les adreces d'internet sense accents i sense marca tipogràfica (ni cometes ni cursiva). Si l'adreça tanca una frase, hi posem el punt final, d'acord amb les normes generals:
Les entrades es poden adquirir per internet a Òmnium Cultural: www.omnium.cat.
Sovint la seqüència inicial www és prescindible.
2. Noms
2.1. Com a norma general, escrivim amb majúscula inicial i sense marca tipogràfica els noms de plataformes d'internet, cercadors, aplicacions i xarxes socials. Reproduïm les singularitats gràfiques que funcionen com a marca, com ara algunes majúscules interiors o xifres, sempre que la mateixa empresa sigui coherent i presenti una forma única al llarg dels anys:
AliExpress
Edu365
Facebook
Google Maps
IMDb
La Meva Salut
MySpace
Street View
TikTok
Traçacovid
TR3SC
TripAdvisor
Twitter
WeTransfer
YouTube
2.2. Alguns noms comencen amb una e o una i minúscules (abreviacions d'electrònic i d'internet), seguides de vegades d'un guionet. Com a norma general, reproduïm la marca triada pels promotors en cada cas:
eBay
eDreams
e-Catalunya
iCat
2.3. Hi ha noms que diem amb l'extensió del domini (.cat, .com, .es, .net, etc.), perquè és la denominació habitual o perquè ens interessa destacar-ne el suport digital. Com a norma general, per unificar criteris i evitar vacil·lacions també els escrivim amb majúscula inicial i amb els accents corresponents (tret que ens hi vulguem referir com a adreces web, que escrivim d'acord amb el punt 1):
Coches.net
Enciclopèdia.cat
Mèdia.cat