Convencions gràfiques
Aquests criteris s'han d'entendre com a orientacions generals que convé aplicar tenint en compte les especificitats de cada cas.
1. Optem per un ús reduït de les marques tipogràfiques (cometes o cursiva).
Resolem els dubtes més habituals amb una entrada a l'ésAdir i indiquem amb la icona els casos que escrivim amb marca tipogràfica. Si l'entrada no porta aquesta icona, escrivim la paraula sense marca tipogràfica.
2. Escrivim en general sense marca tipogràfica els blocs següents:
2.1. Manlleus que tenen una forma molt fixada internacionalment (amateur, au-pair, byte, etc.).
2.2. Begudes i termes gastronòmics (bourbon, caipirinha, carpaccio, etc.).
2.3. Moviments socials (hippy, punk, skin, etc.).
2.4. Ètnies (hutu, dinka, rohingya, etc.).
2.5. Races de gossos i altres animals (cocker, husky, pitbull, etc.).
2.6. Termes musicals (a cappella, country, reggae, etc.).
2.7. Termes del manga (anime, cosplay, otaku, etc.).
2.8. Termes esportius (bogey, final four, play-off, etc.).
2.9. Termes de les xarxes socials (fake, hater, youtuber, etc.).
2.10. Llatinismes d'ús freqüent (de facto, in extremis, in vitro, etc.).
2.11. Gèneres i formats audiovisuals (late show, reality, true crime, etc.).