Continguts: 48016

Estrangerismes: marca tipogràfica (cometes o cursiva)

Convencions gràfiques

Aquests criteris s'han d'entendre com a orientacions generals que convé aplicar tenint en compte les especificitats de cada cas.

1. Optem per un ús reduït de les marques tipogràfiques (cometes o cursiva).

Resolem els dubtes més habituals amb una entrada a l'ésAdir i indiquem amb la icona  els casos que escrivim amb marca tipogràfica. Si l'entrada no porta aquesta icona, escrivim la paraula sense marca tipogràfica.

2. Escrivim en general sense marca tipogràfica els blocs següents:

2.1. Manlleus que tenen una forma molt fixada internacionalment (amateur, au-pair, byte, etc.).

2.2. Begudes i termes gastronòmics (bourbon, caipirinha, carpaccio, etc.).

2.3. Moviments socials (hippypunk, skin, etc.).

2.4. Ètnies (hutudinka, rohingya, etc.).

2.5. Races de gossos i altres animals (cocker, huskypitbull, etc.).

2.6. Termes musicals (a cappella, country, reggae, etc.).

2.7. Termes del manga (anime, cosplayotaku, etc.).

2.8. Termes esportius (bogeyfinal four, play-off, etc.).

2.9. Termes de les xarxes socials (fake, hater, youtuber, etc.).

2.10. Llatinismes d'ús freqüent (de facto, in extremisin vitro, etc.).

2.11. Gèneres i formats audiovisuals (late show, realitytrue crime, etc.).

Lèxic

Estrangerismes: femenins i plurals

Marca tipogràfica

Continguts: 48016
ésAdir