1. Escrivim amb majúscula inicial i sense marca tipogràfica els títols d'obres musicals que inclouen la forma musical genèrica (simfonia, concert, suite, sonata, quartet, seguidilla, rèquiem...), que generalment va acompanyada d'informació referent a l'execució, la tonalitat o el número.
Simfonia número 1 en do menor, opus 68
Simfonia número 9 en re menor, opus 125 (la "Novena simfonia" de Beethoven)
Concert per a piano número 5 en mi bemoll major
Suite per a violoncel número 1 en sol major
Sonata per a clarinet i piano en fa menor, opus 120 número 1
2. Escrivim amb marca tipogràfica, d'acord amb el criteri general, els títols que no fan referència a la forma musical.
"El Danubi blau"
"L'ocell de foc"
"El mar"
"Un americà a París"
"El somni d'una nit d'estiu"
"Ave Maria"
"Salve Regina"
"Romeu i Julieta"
"Don Giovanni"
"Les índies galants"
"La Bohème"
"Impressions camperoles"
3. Escrivim amb marca tipogràfica els sobrenoms d'obres, els moviments i les parts de les suites.
Simfonia número 4 "El mussol", opus 53
Concert per a piano número 5 en mi bemoll major "Emperador", opus 73
"Allegro molto", quart moviment de la Simfonia número 2
"Minuet" de la Suite número 2 en re major de la "Música aquàtica"
4. També escrivim amb marca tipogràfica els títols d'obres en què la forma musical genèrica va acompanyada d'elements addicionals no estandarditzats, és a dir, que no es refereixen a l'execució, la tonalitat, el número, etc.
"Simfonia espanyola"
"Sis petits preludis per a principiants"
"Cançó de passar cantant"
"Sisena simfonia" de Txaikovski, "Patètica"
"Simfonia del nou món"
"Marxa Radetzky"
5. El número de catàleg i d'opus va fora del títol, generalment separat per una coma. Escrivim en rodona la paraula opus. Les formes abreujades habituals d'opus i número són op. i n., respectivament.
Concerto grosso en fa major, opus 6 número 12
Suite per a violoncel número 1 en sol major, BWV 1007
6. Tonalitats i modes
En general, escrivim de manera completa les tonalitats i modes, amb el nom de les notes amb minúscula tant en to menor com en to major.
do major
do menor
Suite per a violoncel número 1 en sol major
Sonata per a violoncel i piano en re menor
Formes abreujades: en modes majors, escrivim amb majúscula la inicial del to; en modes menors, escrivim la inicial del to amb minúscula i, després d'un espai, hi afegim una m minúscula.
Do (= do major)
do m (= do menor)
Suite per a violoncel n. 1 en Sol
Sonata per a violoncel i piano en re m